ibucyber.blogspot.com

ibucyber.blogspot.com

5 Tips Untuk Lahirkan Anak Pintar

Written By IbuCyber on 1/15/15 | 10:47 AM

Setiap ibu dan ayah pasti inginkan anak mereka mempunyai tahap intelektual yang tinggi,berpotensi,bijak,rajin belajar dan seronok membaca.
Memang tidak di nafikan yang cemerlang dalam pembelajaran memberi peluang yang cerah untuk masa depan anak anda,namun itu sahaja tidak mencukupi tanpa nutrisi yang baik yang juga penting dalam perkembangan tahap intelektual anak-anak.

"Berdasar penyelidikan yang di buat,di bawah merupakan beberapa nutrien penting yang membantu dalam perkembangan otak yang sihat untuk kanak-kanak yang sedang membesar"

Multivitamin.
Multivitamin memberi asas nutrien yang penting.Untuk perkembangan otak dan tumbesaran yang sihat.Ia mengandungi vitamin B complex yang membantu untuk meningkatkan daya ingatan dan sistem saraf yang baik.

Vitamin C.
Vitamin C membantu dalam menguatkan sistem imun yang penting untuk kanak-kanak kekal sihat dan cemerlang dalam pembelajaran mereka.Ia membantu dalam mencegah jangkitan dan demam selsema yabg sering menyerang murid-murid sekolah.
Vitamin C juga perlu untuk mengekalkan integrasi antara sel dan menyokong kesihatan mata.gigi.gusi.tulang.otot dan peredaran darah di kalangan kanak-kanak sedang membesar.

Omega-3
Sebahagian besar daripada otak terbina daripada lemak 'baik' yang juga di kenali sebagai asid lemak Omega-3.
Kajian menunjukkan yang diet yang kaya dalam Omega-3 boleh meningkatkan keupayaan belajar,kemahiran menaakulbatau menyelesaikan masalah,meningkatkan daya tumpuan daningatan serta perhubungan sel otak.
Omega-3 ugq menunjukkan dapat menyokong keseimbangan emosi dan sikap yang positif dan membantu dalam meningkatkan daya ingatan di waktu tua kelak.

Lecithin.
Lecithin soya merupakan sumber utama kolina yang merupakan komponen neutrotransmitter asetilkolina yang terlibat dalam proses penghantaran mesej ke otak dalam siatem saraf.
Akademi Sains Kevangsaan telah mengiktirafkan yang kolina merupakan sumber penting dalam diet seharian kerana pelbagai khasiat yang di miliki terutamanya untuk kesihatan otak.

Protin baik (esp & meal shake)
Protin baik membantu untuk menyuburkan otak.Asid Amino yang di perolehi daripada protein di perlukan untuk neurotransmiter.
Protein juga merupakan blok-blok sel yang terbina di dalam tubuh tetmasuklah sel-sel imun.sel-sel darah merah,enzim,otot-otot dan tulang yang di perlukan untuk tumbesarn yang sihat.

Oleh itu
Shaklee memberikan rangkaian nutrisi terbaik yang di perlukan anak andabuntuk sokongan tumbesaran yang sihat di samping mengekalkan kesihatan seiring tumbesaran mereka.

Sekiranya berminat boleh hubungi saya:
YUSNITA MD.DERIS
0166951572
atau email sebarang pertanyaan di
Vitaminibu.cyber@gmail.com

Terima kasih kerana singgah di blog saya.

0 comments:

Post a Comment

tiada rahsia antara kita.

tiada paksaan anda di sini.

Herb- Lax

Herb- Lax
~memudahkan pergerakkan usus dan menghindari sembelit~menghilangkan jeragat~mengurangkan bau badan~

~hanya KAMI~

~hanya KAMI~
Semoga keluargaku Di bawah lindungan Allah swt..

B.Complex

B.Complex
~menggalakkan kesihatan jantung,metabolisme tenaga dan replikasi DNA yg sihat.~menukarkan makanan menjadi tenaga~mengurangkan simptom kemurungan dan tekanan ~meningkatkan fungsi otak.

~aniq~

~aniq~

~aiman~

~aiman~

KEAHLIAN SHAKLEE

Faedah Menjadi Ahli Shaklee

PENGGUNA Berdaftar:
~diskaun produk 20%
~kumpul mata dari setiap pembelian.
~mata lebih 150 di tukar kepada wang tunai.
~tiada tarikh luput

PENGGUNA berkongsi:
~bonus tunai dari PERKONGSIAN
~untung Tunai dari bonus jualan
~tiada tarikh luput

PENGGUNA PROFESSIONAL
~bonus perkongsian
~Tajaan Bonus Kereta
~tajaan UMRAH
~Tajaan Melancong
~bonus kepimpinan
~untng tunai dari BONUS Jualan
tiada tarikh luput.

HANYA RM65 + POS RM10 BAGI SEMENANJUNG MALAYSIA DAN RM65 + POS RM20 SABAH & SERAWAK ANDA AKAN DAPAT MENIKMATI FAEDAH DI ATAS.Sign Up secepatnya untuk menikmati SHAKLEE demi kesihatan kita sekeluarga.

~aniq~

~aniq~
SEmoga Menjadi anak Yg soleh

CARA PEMBAYARAN

ANDA BOLEH MEMBUAT PEMBAYARAN DI MANA2 AKAUN SAYA:

MBB: 162441063080
CIMB:12320068781526

SELEPAS PEMBAYARAN BOLEH SMS KE 016-6951572
Email:vitaminibu.cyber@gmail.com

penghantaran adalah 3/4 hari BEKERJA.

~aiman~

~aiman~
Semoga menjadi anak yg bertanggungjawap dn soleh

Alfalfa Complex

Alfalfa Complex
~kaya dgn nutrisi dan mineral surih~mengurangkan toksin~melegakan kebas dan sakit sendi~merendahkan kolestrol~mengandungi enzim penting utk penghadaman makanan~

Caratomax

Caratomax
Sumber Vitamin A dari buah dan sayuran~menggalakkan kesihatan mata,prostat,serviks,paru-paru dan jantung~menghalang kanser dan penuaan~mengurangkan rabun~

SELAMAT,BERKESAN,SEMULAJADI

SELAMAT,BERKESAN,SEMULAJADI

Vita-Lea( multivitamin)

Vita-Lea( multivitamin)
~membantu diet seharian kita~meningkatkan kecerdasan mental&ketahanan dari jangkitan~menolong fungsi normal penghadaman dan selera m akan~penting utk pertumbuhan sel dan pembiakan~
Powered by Blogger.

SIHAT & CERGAS BERSAMA SHAKLEE

My photo
hp: 016-6951572 Id: 867554 cod.Cyberjaya dan seluruh Malaysia Jika anda yang mementingkan kesihatan,kecantikan boleh dapatkan vitamin Shaklee no 1 di dalam pembuatan vitamin dan makanan tambahan.